Cântec de gheaţă şi foc, Iureșul Săbiilor volumul 3 de George R.R.Martin | Recenzie

Bună dragilor! Iată că am ajuns și la al treilea volum din seria Cântec de gheaţă şi foc de George R.R.Martin,
Iureșul Săbiilor. Mi-a plăcut mult această carte, este prima carte citită din 2017 pe Goodreads. Eu am început-o in decembrie, dar a fost perioada tezelor și pe atunci o citeam in paralel cu o altă carte așa că înaintam greuț prin ea.

Acțiunea:

Pentru cei care nu știu despre ce se vorbește in această serie, ei bine este o lume fantasy. Mai multe case se luptă pentru Tronul de Fier. Deși la prima vedere pare simplu, nu e chiar așa. Casele se întrepătrund, tatăl unuia este văr cu tatăl altuia din altă casă. Se formează alianțe pentru a scoate o anumită casă din acest joc al tronurilor.

Părerea mea: 

Structura:

Este pur și simplu magică această carte. Te ține în suspans până la ultima pagină. Nu ai cum să te plictisești, descrierile sunt ample si foarte detaliate. Acțiunea este scrisă din perspectiva mai multor personaje, atât principale cât și secundare. La începutul cărții, este prezentă o hartă a lumii lui George, iar la final este prezentă o anexă pentru casele din cărți, in caz că uiți vreun personaj, uită-te acolo :).

Acțiunea:

Cartea este scrisă din prisma mai multor personaje atât principale cât și secundare, după cum am spus mai sus. În următorul volum, răsfoindu-l am văzut că apar câteva personaje episodice sau care apar numai într-o scenă din carte.

Nu vreau să dau spoilere pentru că aș vrea să vă bucurați și voi de carte așa cum am făcut-o eu, vă voi spune in schimb doar câteva cuvinte. După al treilea volum, lucrurile o iau razna. În Westeros, fiecare cap de casă se crede Regele celor Șapte Regate. De la acest fapt pleacă toate problemele care ies la iveală și se dezbat în carte.

Personaje:

Multe dintre ele mor. Nu vreau să vă stric surpriza dacă veți citi cartea, eu am fost foarte surprins.

În continuare personajele mele preferate au rămas Danny si Tyrion. Daenerys nu m-a surprins foarte tare, nu am plăcut-o ca in cealaltă carte. Dragonii ei stau la ananghie, nu se pune accentul deloc pe ei în volum. Aceasta îşi ia o armată cu care hotărăște să recâștige Tronul. Tyrion mi-a plăcut foarte mult, uneori mi-a fost și milă de el ( citiți cartea pentru a afla de ce). În acest volum se pune accent pe intimitatea lui Tyrion. Ajungem să-l cunoaștem mai bine și din punct de vedere intim. Unde este Arya? Ea nu m-a surprins mai deloc, mi se părea că nu se întâmplă mai nimic ea, fiind aproape in fiecare capitol alături de Sandor Clagane.  Un nou personaj care a început să-mi placă și mie este Jon Snow. Înainte nu mă prea impresiona, dar in finalul acestei cărți mi-a plăcut mult de el. În Sam oarecum mă regăsesc, dar nu-mi prea place de el, este prea plictisitor. Jamie Lannister este un personaj oarecum nou, de acum îl cunoaștem mai bine, povestindu-se din prisma sa. Brienne, o fată din Tarth care este un cavaler a lui Lady Cat de Winterfell. Nu este cine știe ce, dar fata a fost ok.

Mi-a fost destul de greu să-i dau o notă acestei cărți fiindcă a fost foarte lungă și mă săturasem să citesc din ea. Nu este vorba de plictiseală,  pur și simplu nu mai aveam chef de ea.

Rating:
☆☆☆☆☆

În final,  vă recomand seria aceasta, deși este cam scumpă și lungă, dar merită din plin. Dacă ați ajuns la volumul 2, continuați cu următorul fiindcă nu veți regreta. Recenziile cărților anterioare le găsiți aici Volumul 1 și Volumul 2.

Social Media:
Snapchat: sraul00
 Instagram
Goodreads
Facebook Personal
Pagina Blogului

 Pe pagina de Facebook vă rog să lăsați un like pentru a fi la curent cu tot ceea ce postez.

 Îmi puteți spune de asemenea ce citiți în comentarii dar și recomandări de carte și nu numai. Heart!♡

Comentarii