Călătoarea de Diana Gabaldon | Recenzie

Recenzie - Călătoarea 

Călătoarea scrisă de Diana Gabaldon face parte dintr-o serie numită Outlander, după care s-a făcut și un serial tot cu același nume. Cărțile care fac parte din serie au in medie intre 800 și 1000 de pagini, fiind o serie lungă și de aceea unii nu se încumetă să o înceapă, dar iată că eu am avut curajul să o fac si credeți-mă, a meritat tot efortul.

"Cred că... tu pari să ai darul de a mă face să înțeleg că iți pare rău pentru ce mi s-a întâmplat fără să mă faci să simt că iți este milă de mine"

Descriere:

  Anul 1945. Claire Randall, fosta sora medicala, se intoarce din razboi și pleaca cu sotul intr-o a doua luna de miere. Dar o stanca magica descoperita intr-un loc misterios o transforma intr-o calatoare in timp, care se trezește brusc intr-o Scotie macinata de lupta, in Anul Domnului… 1743.

Azvarlita intr-un alt secol de forte pe care nu le intelege, protagonista trebuie sa infrunte conspiratii și primejdii care ii ameninta viata… și ii pun la incercare inima. Destinul i-l scoate in cale pe tanarul razboinic James Frazer si Claire trebuie sa aleaga intre fidelitate si dorinta, intre doi barbati, intre doua vieti.              

"Nici bine nu mă desprind de tine, că mi se strânge inima în piept de dorință și degetele tremură de nerăbdare să te ating din nou."

Acțiunea:

În primele pagini ale cărții, Claire și soțul ei, Frank, sunt in Scoția, in a doua lună de miere prin Highlands. Dar, înaintând printre paginile cărții, Claire ajunge in acelaşi loc doar cu 200 de ani in urmă. Din acel moment, este pusă in multe situații dificile și pe care trebuie să le înfrunte.

"Nu știu dacă te va ajuta, a spus el, cu voce șoptită, dar îți spun doar că pentru mine este un dar și o minune să știu că îți pot produce plăcere, că trupul tău simte plăcere la contactul cu trupul meu. Nu mi-am imaginat că e posibil înainte"

Personajele:

Personajul principal este Claire Randall, o fostă asistentă militară, care a salvat multe vieți pe timpul războiului. Este foarte inteligentă și descurcăreață. Știe cum să-şi joace cărțile și să se prefacă foarte bine. 

"Și mi-am mai zis: << Jamie, flăcăule, ia gândește-te, dacă atingerea ei e atât de plăcută pe claviculă, ia imaginează-ți cum s-ar simți mai jos >>"

Jamie Fraser, bărbatul nou din noua viață a lui Claire după ce călătorește in timp, este o persoană in care m-am regăsit mult și îmi place enorm de el. Nu este ca ceilalți bărbați: indiferenți cu femeile. Își dă toată silința să o facă pe Claire fericită, să o apere și să o satisfacă.

"Poate că sunt arogant când spun asta, dar mie îmi place să cred că nu sunt ca "mulți bărbați" și nici nu aș vrea neapărat să mă compar cu majoritatea cea mai de jos a bărbaților."

Părerea mea:

Romanul este captivant, cu extrem de multe detalii. M-am uitat la primele 2 episoade din serialul bazat pe serie, dar din punctul meu de vedere nici nu se compară cu romanul. Acesta este plin de detalii, poți vizualiza mai bine personajele și tablourile zugrăvite din natură, din istoria Scoției. Totuși,  dacă vă plac mai mult ecranizările, puteți urmări cu încredere serialul.

Personajele nu sunt atât de multe încât nu le poți tine evidența. Eu neuitându-mă la serial, pot spune că mi-a fost destul de ușor să-mi închipui personajele și spațiul acțiunii.

"Pot îndura propria mea durere, a spus el in șoaptă, însă nu aș putea să o îndur pe a ta. Asta mi-ar cere mai multă forță decât am"

De ce să începi seria asta atât de lungă? Dacă esti un fan Game of Thrones atunci iți va plăcea și seria asta. Este un roman complex, dându-ți niște sentimente foarte puternice, cu multe răsturnări de situații și multe lucruri imprevizibile. Este o capodoperă literară dacă mă întrebați pe mine.

"Vreau să te strâng în brațe cu toată puterea și să nu-ți mai dau drumul niciodată. Vreau să mă culc cu tine și să mă pierd in tine până uit că exist. Și vreau să îmi așez capul in poala ta și să plâng ca un copil"

Puncte slabe:

Ceea ce nu mi-a plăcut a fost faptul că uneori nu intram in acțiune, erau unele pasaje plictisitoare, dar foarte puține.

"Chiar mai bine, a continuat el, glasul său un murmur fierbinte in ureche, când vin la tine înfocat și plin de dorință și tu scânceşti sub mine și te zbați de parcă ai vrea să scapi, și știu că tu atunci încerci să mă simți mai aproape, căci duc și eu aceeași luptă"

Puncte tari:

Complexitatea personajelor și a acțiunii este cea mai bună parte a acestei cărți. Când citeam, uneori imi venea să arunc cartea la gunoi la cât de nervos eram. Iar uneori zâmbeam de zici că fumasem ceva la cât de euforic mă simțeam.

"Chicotind neîncetat, beți mai mult de dragoste decât de vin [...] "

Comentarii

  1. Nu am citit acest roman, dar l-am avut! L-am dat unei prietene care cu siguranță s-a bucurat de el mai mult decât de mine!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Dacă vrei să mă întrebi ceva, ai vreo recomandare de carte pentru mine ori vrei să-ţi exprimi opinia faţă de un lucru, te rog să o scri mai jos: