Copiii întunericului, Neamul Corbilor de Lavinia Călina | Recenzie

Recenzie - Copiii întunericului, Neamul Corbilor de Lavinia Călina 


Nici măcar nu știu cu ce să incep pentru că am numai cuvinte de laudă pentru cartea aceasta. Pentru început, uite aici descrierea cărții in caz că nu ai citit volumul:

Roxana și Nicol, două adolescente cu personalități aparent diferite, devin cele mai bune prietene după o noapte în care viața li se va schimba complet. Împărtășind același secret, ele vor încerca timp de mai mulți ani să ducă împreună o existență cât mai banală, cotidiană, pentru a se ascunde de cei care le doresc, probabil, moartea.
Dar chiar secretul nu este ceea ce pare. Devenite pioni în mijlocul unei confruntări seculare între cele mai puternice neamuri de vrăjitori, cele două tinere au de ales între a fugi mereu sau a-și înfrunta adversarii. Întunericul este însă foarte aproape, mult prea aproape…
Magie și acțiune, răsturnări de situație, intrigi țesute de veacuri, iubiri blestemate; un creuzet al coșmarurilor devenite realitate, în care moartea pândește din colțul oricărei străzi, în ochii oricărui trecător și chiar din adâncul propriului suflet. Lupta abia a început, iar Neamul Corbilor este mai decis ca niciodată să fie cel care va câștiga supremația asupra întregii lumi.

“Tu cât de mult te poți ascunde de magie?” 
 A fost o lectură foarte antrenantă și plăcută. Am mai citit încă două cărți scrise Lavinia care mi-au plăcut foarte mult. Nu aveam îndoieli că trilogia asta nu o să-mi placă, ci eram foarte curios să văd ce mai poate scoate din ea, Lavinia. Pur și simplu femeia asta s-a născut pentru a scrie romane! Păcat că mulți prieteni din viața mea se feresc de cărțile scrise de autori români.  Și eu făceam același lucru, dar de când am descoperit ce capodopere pot scrie daco-romanii noștrii nici nu vreau să mai văd cărți traduse din engleză sau alte limbi.

Lavinia are un stil aparte care-mi place foarte mult. E dinamic și rapid., iar personajele le construiește atât de bine încât nu vrei să te mai despărți de carte, implicit de personaje. Deși descrierile nu sunt foarte ample, consider că modestitatea detaliilor îi dă un plus pentru că ajută să fie ușor de citit.

Chiar îmi e teamă să continui seriile pe care le-am început deoarece nu-mi prea plac surprizele și nu vreau să dau în depresie că am terminat tot ceea ce a scris ea.

Un element perturbator pe care l-am apreciat foarte mult - nu voi intra in detalii pentru că nu vreau să dau spoilere - este nevoia de bani a personajului principal care este nevoit să facă o mișcare periculoasă pentru ea și apropiații săi. Am încercat să generalizez fără să dau spoilere cum am mai spus, dar nu puteam să omit asta.

Îmi place că romanele Laviniei seamănă foarte mult cu realitatea. Totul pare natural, nimic sintetic și contrafăcut. Spune totul pe față, fără cuvinte de suflet și siropoase de-ți trebuie un Aspacardin în timpul lecturii să-ți liniștești bătăile inimii pentru că te-ai atins.

E o lectură potrivită pentru toate vârstele, plină de răsturnări de situație. Este scrisă din două perspective, ceea ce-mi place foarte mult.
"Oamenii vin și pleacă din viața ta. Chiar dacă au fost prezenți pentru o scurtă perioadă sau una mai îndelungată, atunci când îi pierzi lasă în urmă un gol cât de mic in inima ta."

În final, vă recomand să citiți cartea și orice roman scris de Lavinia Călina. Nu veți regreta deloc dacă sunteți un fan al SF-ului sau al fantasy-ului. Evident i-am dat punctaj maxim pe Goodreads.

Comentarii