Simon și planul Homo Sapiens de Becky Albertalli | Recenzie




Descriere:

Simon Spier, un adolescent in varsta de saisprezece ani, gay nedeclarat, prefera sa-si pastreze dramele pentru musicalul de la scoala. insa cand un e-mail ajunge in mainile cui nu trebuie, secretul sau e pe cale de a fi aruncat in lumina reflectoarelor. Acum, Simon e de fapt santajat: daca nu o face pe petitorul pentru mascariciul clasei, Martin, orientarea lui sexuala va fi cunoscuta de toata lumea. Mai mult, intimitatea lui Blue, pseudonimul baiatului cu care corespondeaza prin e-mail, va fi pusa in primejdie. Cand in grupul sau de prieteni iau nastere momente tensionate, iar discutiile lui cu Blue devin tot mai pasionale pe zi ce trece, Simon isi da brusc seama ca penultimul an de liceu este unul extrem de complicat. Si cu toate ca are o aversiune fata de schimbari, el stie ca trebuie sa gaseasca o cale de a iesi din zona lui de confort, inainte de a fi impins cu forta de acolo – fara sa-si indeparteze prietenii, sa se autocompromita sau sa rateze o sansa la fericire cu cel mai derutant si mai adorabil baiat pe care nu l-a cunoscut niciodata.

Părerea mea:

E prima carte pe care am citit-o în engleză, ce tratează un subiect controversat: LGBT. Mi-a plăcut foarte foarte mult cartea asta, e foarte simpatică.

Romanul Simon și planul Homo Sapiens prezintă povestea emoționantă a unui băiat de 17 ani, care e gay. Ca și copil. e greu să fii diferit față de ceilalți din jurul tău, mai ales dacă nu ai cu cine vorbi despre asta. 

În ziua de azi, la școală copiii fac glume de genul ”iex man ce gay ești!„, ceea ce e total greșit din punctul meu de vedere și nu e o glumă. De ce nu se fac glume precum ”mamă ce hetero ești, prietene!„, până la urmă vorbim despre aceleași lucruri aici. 

Mi-a plăcut cel mai mult că Simon a putut trece peste răutățile lui Martin, că a avut curajul de a le dezvălui câtorva prieteni de încredere secretul său. Cred că-ți trebuie destul e mult curaj de a spune așa ceva unui grup de oameni, să-ți fie teamă că vor spune tuturor și vei primi o grămadă de prejudecăți și jigniri.

Oricum, persoane ca Martin vor fi mereu și nu se poate fără ei. Trebuie să treci peste și să rămâi cu capul sus, fără a-ți fi rușine de ceea ce ești, până la urmă e viața ta și faci ce vrei cu ea. Însă mi-a plăcut faptul că lui Martin totuși i-a părut rău pentru ce a făcut.

Relația dintre Simon și Blue mi s-a părut super cute. Cei doi își vorbesc atât de frumos, încât nu ai cum să nu-i placi. Fiecare dorește ca identitatea sa să fie secretă, însă Simon se îndrăgostește de el și vrea să-l vadă în realitate, să se țină de mână...

Stilul autoarei este foarte simplu, se citește ușor, fiind foarte ușor de parcurs întregul roman, ceea ce-i aduce un plus din partea mea. Am auzit că unii au citit cartea într-o singură zi ceea ce e super rapid.

Mi-am dat seama abia după ce am terminat de citit cartea că voi lăcrima mereu după romanul ăsta pentru că e atât de emoționant și cute, încât mi-au căzut câteva lacrimi la sfârșit, părându-mi extrem de rău că s-a sfârșit totul.

Notă: 5 steluțe din 5.

Comentarii

  1. Observații, din partea unui om care observă. În primul rând, nu e greu să fii un copil care nu e înțeles, care e diferit. E greu să fii un om care e ostracizat pentru că este altfel. E greu să fii om, cu alte cuvinte. Copiii sunt mai fericiți. Diferențele nu îi deranjează. Copiii nu sunt afectați de așa ceva. Sunt simpli. Sunt mai oameni decât oamenii. Când ești în căcat, nici comunicarea nu te ajută. Deschizi gura și îți intră căcat, nu ies cuvinte.
    Spui că nu se fac glume „de ce ești hetero?”. Ai răbdare. Curând or să fie și de astea. Totul e o glumă, nu înțelegi? Că respiri, e o glumă. E o glumă că respirăm, în fața Creatorului. Nu te simți vinovat? E o glumă totul... Să râdem cât mai putem. Să crăpăm de râs...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Dacă vrei să mă întrebi ceva, ai vreo recomandare de carte pentru mine ori vrei să-ţi exprimi opinia faţă de un lucru, te rog să o scri mai jos: